24. mars 2011

dårlig samvittighet?

En av de viktigste forandringene som skjer etter man blir mamma er hele ansvarsfølelsen. Jeg har plutselig fullt ansvar for et uskyldig lite barn som er 100% totalt avhengig av deg. Det er egentlig både en herlig, men også skummel følelse. Det er ikke mange ganger jeg har vært ute eller gjort ting uten å ha B med meg. Og hvis jeg først forsvinner ut døra uten å ha henne med, får jeg faktisk dårlig samvittighet. Selv om jeg vet innerst inne at hun har det kjempe bra selv om jeg ikke er der, og at det er viktig at jeg kommer meg ut litt også.. men likevel assa, uff, det er en fæl følelse. Håper den går over snart.. Jeg føler at min jobb og min mening med livet er å være sammen med henne. Men herlighet, innimellom må man gjøre andre ting også. Grunnen for at akkurat dette ble tema i dag,er fordi jeg nemlig skal ut i morgen. Vi jentene skal feire 24 års dagen til Linda, og jeg gleder meg masse masse masse. Men får likevel et snev av dårlig samvittighet.. Uff,jeg må bli kvitt den ekle følelsen.

..but how?




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar